Kontaktinformation og dataansvarlig
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager fra vores kunder og samarbejdspartnere.
Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
Handelsselskabet H.J. A/S
Ryttervangen 13,
7323 Give
CVR-nummer: 28 86 85 37
Telefon: 7573 5826
Mail: kk@handelsselskabethj.dk
Vores behandling af almindelige personoplysninger
Vi behandler kun almindelige personoplysninger, som du eller anden part har udleveret til os i forbindelse med en forretningskontakt. Vores behandling af disse personoplysninger er med det formål at kunne kommunikere og levere vores varer eller tjenesteydelser til dig og din virksomhed.
Typisk drejer det sig om disse almindelige personoplysninger:
- Navn, adresse, telefon, e-mail
- Data, der kan henføres til din virksomhed og virksomhedens forretning.
Behandling af personoplysninger ved kommunikation med potentielle kunder
Ved spørgsmål og opsøgende kontakt til os behandler vi dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig (f.eks. svare på spørgsmål om vores ydelser). Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle almindelge oplysninger som: navn, e-mail, telefonnummer og data, der kan henføres til din virksomhed eller virksomhedens forretning.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 f.
Behandling af personoplysninger ved vores kunder
For at kunne kommunikere med vores kunder og sikre os, at varer og vores ydelser leveres korrekt, er det nødvendig for os at behandle vores kunders personoplysninger. Typisk vil det dreje sig om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 b.
Sletning/opbevaring
Vi stræber efter at slette (eller anonymisere) personoplysninger, så snart de ikke har nogen relevans. Dog skal vi gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven, hvorfor vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse og data, der henføres til kundens forretning.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år af hensyn til bogføringsloven.
Jobansøgninger
Vi tager gerne imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes. Sletningen vil blive gjort umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet. Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning til os, vil HR inden for kort tid vurdere om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match.
I særlige tilfælde vil vi gemme din jobansøgning i længere tid (både ved uopfordrede ansøgninger og ansøgninger til opslåede jobs), hvis dette ønskes og vi får samtykke fra dig.
Oplysningspligt
Det skal du vide om vores behandling af dine personoplysninger:
- At Handelsselskabet H.J. A/S er ansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi modtager fra dig.
- At formålet med behandling af dine personoplysninger er, at levere vores varer eller tjenesteydelser til dig og din virksomhed, samt holde dig orienteret om nyheder, funktioner og produktmuligheder, jf. databeskyttelsesforordningen artikel 5 stk. 1 b.
- At retsgrundlaget (hjemlen) for at vi behandler dine personoplysninger er dit samtykke, den indgåede aftale/kontrakt/bestilling og/eller for at den dataansvarlige, eller en tredjemand, kan forfølge en legitim interesse, (medmindre den registreredes interesser eller grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder, der kræver beskyttelse af personoplysninger, går forud herfor, navnlig hvis den registrerede er et barn). De legitime interesser, der begrunder behandlingen er markedsføring af nye ydelser/produkter.
- At personkategorien af de oplysninger vi gemmer, er almindelige (f. eks. navn, adresse og kontaktdetaljer).
- At vi videregiver eller overlader dine personoplysninger til eksterne modtagere som f.eks. vores databehandlere, revisor, rådgiver, offentlige myndigheder og til de for opgaven eventuelt nødvendige samarbejdspartnere.
- At vi opbevarer dine personoplysninger så længe, som det er lovligt i forhold til bogføringsloven, samtykkereglerne, forældelsesreglerne og/eller anden lovgivning.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har gennemført risikovurderinger og dokumentation af alle vores systemer, der behandler personoplysninger. Vi vejleder vores medarbejdere i sikker behandling af personoplysninger og holder vores medarbejdere opdaterede via løbende awareness-træning i it-sikkerhed.
Dine rettigheder jf. EU persondataforordningen
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
- Du har ret til indsigt og berigtigelse: Du har ret til at se alle dine indtastede data og personoplysninger, som vi behandler, samt få oplysninger om behandlingen. Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig rettet.
- Du har ret til at anmode om sletning: Du kan få dine personoplysninger slettet, medmindre vi af regnskabsmæssige eller juridiske årsager skønner, at det er nødvendigt at beholde dem i en længere periode.
- Du har ret til begrænsning af behandling: Du har ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger, hvis én af en række betingelser er opfyldt.
- Du har ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
- Du har ret til at få overført oplysninger: Du har i visse tilfælde ret til at modtage og få flyttet dine personoplysninger.
Klage til Datatilsynet.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Hvis du ønsker at klage, vil vi selvfølgelig være glade for at blive orienteret, og gøre hvad vi kan for at gøre dig tilfreds, men du er altid berettiget til at klage direkte til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Tlf. 3319 3200 eller e-mail dt@datatilsynet.dk, se evt. mere på www.datatilsynet.dk.
Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssigt meget teknisk indgriben, påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller ved anmodninger, som vil være ekstremt upraktisk.